”Mittaustemme perusteella suurin kasvu saatiin BMW:n 5-sarjalaisilla, Mercedeksen S-malleilla sekä Jaguarin ja Maseratin tapaisilla urheiluautoilla. Mutta myös eräillä Saabeilla ja Audeilla positiivinen muutos oli selkeästi havaittavissa”, kertoo laitoksen edustaja G.T.I. Wankel.
Muutos peniksen koossa on kuitenkin Wankelin mukaan selvästi riippuvainen ajonopeudesta. Pysyviä venymisiä saatiin aikaan vain yli 150 km/h keskinopeuksilla. Myös korityypillä oli merkitystä; tehokkaimmiksi pidentäjiksi huomattiin avoautot sekä coupet. Tuloksia pidettin täysin yhteensopivina yleisen suhteellisuusteorian kanssa.
”Vastaavasti hyvin pienillä autoilla, kuten Fiatilla, ajaminen lyhentää sukuelintä keskimäärin 0,5 cm verran”, huomauttaa Wankel.
Vain hyviä puolia
Tutkimuksen tekijät muistuttavat, että peniksen pitenemisellä on pääasiassa vain positiivisia sosioekonomisia vaikutuksia. He viittaavat viime heinäkuussa niinikään Jyväskylässä julkaistuun tutkimukseen, jonka tuloksena oli, että iso penis takaa pitkän ja hyvän elämän. Lehti uutisoi myös kyseisen selvityksen 7.7.2004 numerossaan.
Ainoana haittapuolena Wankelin tutkimuksessa havaittiin, että paisuvaiskudoksen määrän suurenemisesta seurasi virtsarakon pieneneminen. Tämä johtaa puolestaan siihen, että isolla autolla ajavilla ureaa kertyy myös muihin osiin ruumista, useimmiten päähän.