Alkoholimainostajien kesäjuhlilla ei myyty yhtään kaljaa

0
5

(JCDECAUX) Tämänvuotiset alkoholin markkinointiväen ja mainostajien kesäjuhlat sujuivat äärimmäisen rauhallisesti. Juhlien olutteltassa tai edes lähiseudun marketeissa ei myyty juhlien aikana yhtään ainutta alkoholiannosta.

Tapahtumajärjestäjien mukaan syynä oli se, että osallistujat olivat työvuosiensa aikana altistuneet niin suurelle määrälle alkoholimainontaa, etteivät he enää osta alkoholia ollenkaan.

“Juuri näin markkinointi nimittäin vaikuttaa”, painotti juhlatoimikunnan puheenjohtaja Johannes Spurgu. Jotain vaikutusta saattoi myös olla valkoisiksi maalatuilla kaupungin kaduilla tai lumiauroilla tai jotain.

Paikalla ollut Lehden toimittaja puolestaan ei enää muista, vaikuttiko mainonta jotenkin.

5 lukijakirjettä

  1. Delirium sanoo:

    No ei kai tuon porukan muutenkaan tarvi koskaan ostaa itse kaljaa tai viinaa.

    (0)
  2. Kostea Anturi sanoo:

    mulla on silti vahva tunne, ettei juuri hankkimani aromipesän ostopäätökseen olisi vaikuttanut mainonta tai alkoholi. nopean ostajan lisänä sain kaupan päälle vielä kätevän “101 tapaa käynnistää mikroaaltouuni” -oppaan.

    (0)
  3. Tremens Pinkerton sanoo:

    Luultavasti toi jengi on tosiaan aina kännissä, mitä mä olen joskus niiden tuotoksia katsellut. Ainakin syntymähumalassa. Mut täytyyhän vähälahjaisillekin olla jotain hommia ettei ne masennu.

    (0)
  4. Mainosmies sanoo:

    Kaljaa?
    Sampanjaa meillä juodaan. Ja loppuillasta XO-konjakkia, pullon suusta. Eikä sitä tosiaan kyllä itse tarvitse maksaa.
    Sampanja on muuten mainio saunajuoma.

    (0)
  5. Republikaani sanoo:

    Tutkijoiden mukaan myös nälkä voidaan estää kieltämällä ruuan mainonta. “Ei sitä edes huomaa että olisi nälkä kun missään ei asiasta mainita.” tokaisi ituhippi kiasman edessä.

    (0)

Lukijakirjeitä ei vastaanoteta.