Kategoriat
Politiikka Talous

Markkinoiden näkymätön kusi lämmittää työttömän housuissa

(TÄSÄMÄNYSIOON) Taloustieteilijät muistuttavat suomalaisia työttömiä ja lomautettuja siitä, että markkinoiden näkymätön kusi kyllä lämmittää myös heidän housuissaan.

”Esimerkiksi pikavippi on erinomaisen hyvä vaihtoehto takuuvuokran hankkimiseen, kun tulojen pudotessa on pakko vaihtaa pienempään asuntoon. Lämmin tunne taatusti rehellisten vippiyrittäjien tukemisesta säilyy alushousuissa pitkälle iltapäivään asti, eikä tulevaa kylmää talvea tule mietittyä ollenkaan”, ekonomi Tytti Hkana näkymättömän kusen palvontaan erikoistuneesta ajatuspaja Liberosta toteaa.

Hkana korostaa, että markkinoiden näkymätön kusi on olennainen osa niin sanottua valumaefektiä eli trickle down -uskomusta. Kun hyvin tienaavien verotusta kevennetään, pystyvät he hankkimaan enemmän ja laadukkaampia samppanjoita, mikä lisää tyytyväisyyttä korkeimmassa tulodesiilissä.

Osattomiksi eivät jää kuitenkaan yhteiskunnan alemmatkaan kerrokset, sillä munuaisten prosessoimaa samppanjaa sataa myös heidän niskaansa mukavan kauniissa kaaressa.

”Samppanjapullojen panttirahoilla kannattaa sitten ostaa vaikka muovilakanoihin panostavan Vallilan osakkeita”, vinkkaa kyykistyvä Anne Berner yläpuoleltasi.

3 vastausta aiheeseen “Markkinoiden näkymätön kusi lämmittää työttömän housuissa”

Ja työpaikoilla paska valuu organisaatiossa ylhäältä alas.

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *