Kategoriat
Kulttuuri

Haistakaa lapset vittu, linjaa ÄKT

(HELSINKI) Ääni- ja kuvatallennetuottajien keskusjärjestö ÄKT jakaa perinteiset Emma-palkinnot maaliskuussa sopivimmiksi katsomilleen markkinointikohteille. Nyt julkistetuissa ehdokkaissa erityistä huomiota herättivät vuoden lastenlevy-Emmasta kilpailevat tuotteet. Ehdolle on asetettu sekä Smurffit, The Ratzz että Pikku-Orava, jotka kaikki kierrättävät samaa ideaa vailla omia sävellyksiä, ideoita ja häpyä. ÄKT kuitenkin pitää valintojaan hyvinkin monipuolisina.

”Onko siinä muka yhtään levyä samalta levy-yhtiöltä? Ei ole niin, joten monipuolisuus on taattu”
, puolustautuu ÄKT:n toiminnanjohtaja Arto Ei-yhtään-ison-firman-huora.
Emma-palkinnot jaetaan nyt 21. kerran ja niiden merkitys on edelleenkin hyvin lähellä nollaa.

7 vastausta aiheeseen “Haistakaa lapset vittu, linjaa ÄKT”

Vuoden kotimainen artisti -palkinnosta kisaava Antti Tuisku on tulevasta Emma-gaalasta innostunut. ”On se hienoa voittaa tämä palkinto, vaikka sitten pikkutyttöjen äänillä. Osaan sitäpaitsi laulaa tosi hyvin. Sen laulukilpailunkin melkein voitin!” , kehaisee Suomen pop-taivaan kiintotähti Antti Tuisku . Kovin vastus Rovaniemen pojalle löytynee Vesa-Matti Loirista , joka hänkin on täysin vakuuttunut voitostaan. Jo unohdettu Idoli Ilkka Jääskeläinen ei usko mahdollisuuksiinsa. ”Olenkohan edes ehdolla tai onko sillä edes mitään merkitystä” , mumisee Idols-videotaan katselemasta tavoitettu Ilkka.
Ehdolla on tavalliseen tapaan myös ulkomaisia artisteja, joita ”Emma-gaala” kiinnostaa tavattomasti.

ÄKT:n Arto on maksanut minun etelänlomat viimeiseltä parilta vuodelta. Siitä suuri hali Artsille!

Jos ja kun ystäväni Arto lukee tätä, niin sukunimeni on vaihtunut. Vaihda nimi siihen uuteen shekkiin, oli pankissa vähän selittelemistä. Halipusuja.

Tietoturvafirman markkinointiosasto käyttää hyväkseen Euroopan myrskyä
Julkaistu 20.1. 2:40
(Behind the scenes) Uusin Suomessa ja viime yönä myös maailmalla tunnettu tietoturvafirma käyttää nerokkaasti hyväkseen Euroopan myrskyä ajankohtaisena aasinsiltana. Se saa näin ihmiset kiinnostumaan brändistään ja ostamaan ns. ”viruksia torjuvan” ohjelman käyttöönsä. Kaikki alkoi kun markkinointiosaston postilaatikkoon tuli perjantaiaamuna spämmi jonka otsikko kuului kohtalokkaasti ”230 dead as storm batters Europe” eli ”230 kuoli, kun myrsky takoi Eurooppaa”. Katseltuaan työpäivän ratoksi liitetiedostossa olleet videot, markkinointi- ja mainontaosasto alkoi toimeenkuvansa mukaisesti levittämään katteetonta hypeä ympäriinsä. Mainoksia olikin perjantaina puoleen päivään mennessä lähetetty jo satojatuhansia. Tässä vaiheessa kampanja alkoikin yllätten tuottaa hedelmää ja mm. Helsingin Sanomat julkaisi iltapäivällä uutisen johon oli haastateltu mm. varajeesus Mikko Hyyppöstä.
”Kyllähän meille aina ilmainen mainos kelpaa.”
Itse mainoskampanjassa ei F-Securen tutkimusjohtaja Mikko Hyppösen mukaan ole mitään uutta ihmeellistä, mutta ihmisten perusturvallisuuden tunteeseen vetoava slogan on poikkeuksellisen nokkela. Käyttäjät eivät tietenkään saa mitään tietoturvaa, kun he ostavat ohjelman, vaan F-secure ottaa tietokoneen haltuunsa ja pystyy sen jälkeen tekemään koneella mitä huvittaa. Hyppönen sanoi perjantaina, ettei hän pysty arvioimaan kuinka monta prosenttiyksikköä F-Securen kurssi tulee tällä vuosineljänneksellä nousemaan. ”Varmaankin satoja, mutta jos oikein hyvin käy ja se menee läpi niin tuhansia”.
”Hyvää shittii.”
Hyppönen ei osaa myöskään sanoa mitään markkinointimateriaalin kirjoittajista tai minkä aineen vaikutuksen alaisena ne oli alun perin kirjoitettu. Hän sanoo arvaavansa, että aine voisi olla peräisin Aasiasta. Mainoskampanjaa vastaan voi parhaiten suojautua sulkemalla tietokoneensa ja silmänsä, pysymällä sisätiloissa ja kuuntelemalla radiosta vain ylen ykköstä. Hyyppönen suunnitteli palaavansa baarista aamulla kello viideltä ja uskoi, että kaikki muutkin it-kuplan ja muiden pyramidihuijausten ansiosta rikastuneet tekevät niin. Hän lisäsi vielä että tuoteperheeseen lisätään lähiaikoina myös F-Secure Anti-Bacterium 2007. ”Kysyntää ei ole vielä ollut mutta eiköhän pian ala olemaan.” hän lisäsi omituisesti virnistäen.

Vastaa käyttäjälle Tanja Peruuta vastaus

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

Read previous post:
Jyväskylä tarjoaa 200 000 euron erorahan Perloksen irtisanottaville

(JYVÄSKYLÄ) Jyväskylän kaupunginhallitus tarjoaa 200 000 euron erorahan kaikille Perloksen irtisanottaville työntekijöille. Summa on sama, jonka kaupunginhallitus päätti maksaa entiselle...

Close