Kategoriat
Kotimaa

Alko ja Veikkaus kärhämöivät mainoslauseista

(KYLMÄKOSKI) Alkoholin vähittäismyyntiä hoitava Alko Oy sekä rahapelimonopoli Veikkaus ovat ajautuneet avoimeen riitaan mainoslauseiden tekijänoikeuksista. Syynä on Alkon suunnittelema uusi mainoskampanja, joka Veikkauksen mukaan ryöstää törkeästi heidän aiempien kampanjoidensa ideoita.
Veikkauksen mukaan Alkon tuleva ”tunti ja vartti -kohtuukampanja” on ottanut luvatta käyttöönsä ainakin sloganit ”Meillä käytyään on moni pistänyt asuntonsa remonttiin” sekä ”Monen kotimatka on meillä venähtänyt ulkomaille asti”. Veikkauksen mukaan lauseet sinänsä sopivat erinomaisesti Alkon mainostukseen, mutta niiden käyttöön olisi pitänyt pyytää lupaa.
”Jos et veikkaa, et voi voittaa”, vittuilee tähän Alkon pr-vastaava Heimo Kylkimyyry vahvassa myötälaitaisessa.
Vastaavaa riitaa on Lehden tietojen mukaan syntymässä siitä, että lääkefirmat Pfizer ja Orion ovat omimassa itselleen ravintosuosituskampanjan sloganin ”Muista syödä viittä väriä joka päivä”.
”No se on yhtä selvä kuin 1+500 on leviksen farkut”, pohdiskelee eräs Martti, jonka pakotimme haastatteluun.