(KATSO KUVAT) Suomalaiset mediatalot ovat julkistaneet kunnianhimoisen verkkopalvelujensa ulkoistussuunnitelman. Yhtiöt aikovat siirtää koko uutistuotantonsa paikallisen miehen viisivuotiaan tyttären tuotettavaksi. Tavoitteena on tiedotteen mukaan ”tehostaa uutistyötä, luoda entistä paikallisempaa sisältöä, saavuttaa tiiviimpi lukijasuhde ja mitäs muuta hevonpaskaa tähän vielä laitettaisiin”.
Paikallisen miehen viisivuotiaan tyttären mallia on pilotoitu jo pitkään muun muassa Aamulehden ja Satakunnan Kansan verkkopalveluissa. Isoista verkkomedioista uudistuksen ulkopuolelle jää Uusi Suomi, jonka blogipalvelu on jo aiemmin liitetty osaksi mielenterveystyön käypähoitosuosituksia ja näin ollen Kela-korvausten piiriin.
Lehden saamien tietojen mukaan ulkoistuksesta kilpaili aivan loppumetreille myös Tuhat apinaa kirjoituskoneiden ääressä, mutta paikallisen miehen viisivuotiaan tyttären kokonaispaketti katsottiin toimivammaksi, koska hän osaa ottaa valokuvia ja on lähes sisäsiisti.
Hänellä oli myös aiempaa vahvaa näyttöä nykytaiteen tuotannon parista.
Kategoriat