Kategoriat
Talous

Panimojätti: Budweiser-nimi saattaa harhauttaa hyvän oluen pariin

(BUDEJOVICKY) Yhdysvaltalainen panimojätti Anheuser-Busch käy yhä kovaa sotaa tshekkiläistä kilpailijaansa Budejovicky Budvaria vastaan. Yhtiö haluaa kieltää tshekkejä käyttämästä Budweiser-nimeä, koska se harhauttaa kuluttajia.
”Ongelmana on, että kun tshekkiläisenkin pullon etiketissä lukee Budweiser, ihmiset voivat vahingossa ostaa sitä ja ajautua hyvän oluen pariin. Tämä meidän oma Budweiserimmehan muistuttaa lähinnä kissankusta”, perustelee Anheuser-Buschin pääjohtaja Frank Catspiss.
Tiistaina EY-julkisasiamies antoi aiheesta Suomea koskevan nahkapäätöksen, jossa ei sanottu asiaan juuta eikä jaata, mutta kylläkin todettiin samannimisyyden voivan harhauttaa kuluttajia. Catspissin mielestä juuri suomalaiset kaipaisivat viranomaissuojaa hyvältä oluelta.
”Bud sopii oikein mainiosti näiden suomalaisten rapakaljalagereiden joukkoon. Mitähän siitäkin tulisi, jos ihmiset joisivat hyvää olutta?” kummastelee hän. Suomioluet saavatkin Catspissiltä varauksettoman kannatuksen.
”Minä kun luulin, ettei missään muualla tehtäisi yhtä mitäänsanomattoman kusista kuraa kuin Budweiser, mutta kyllä nämä kolmoskaljat pääsevät aika lähelle”, Catspiss kiittelee.

Yksi vastaus aiheeseen “Panimojätti: Budweiser-nimi saattaa harhauttaa hyvän oluen pariin”