1.2.2014 00:07 | Yleinen

Kansalaisjournalismi, helmikuu 2014

Lehti on tavalliseen tapaansa trendien aallonharjalla. Siksi julkistammekin nyt Lehden suuren kansalaisjournalismikokeilun, jossa kuka tahansa – aivan kuka tahansa – voi päästä tuottamaan ilmaiseksi sisältöä konsernillemme.
Tarkoituksenamme on moniäänisyyden tukeminen, työntekijöiden riistäminen sekä mainostulojen lisääminen. Lisää päivänpolttava kansalaisjournalistinen tuotoksesi tälle sivulle, ja saatat saada mainetta ja kunniaa (mutta et rahaa).
Lukijat saavat itse vaikuttaa interaktiivisen prosessin kautta dynaamis-proaktiivisesti siihen, mitkä merkinnät he haluaisivat nostettaviksi etusivuille. Tämä tapahtuu klikkaamalla peukaloikonia. Mikäli jaksamme, nostamme parhaita tuotoksia silloin tällöin näkyville etusivullemme. Sen suurempaa kunniaa et varmaan voisi kuvitella, ethän?
Ja siis tulihan selväksi, että rahaa tästä ei tipu senttiäkään?

Ohjeita
kansalaisjournalistille

Onnea! Olet nyt valmis kansalaisjournalisti.
Arkistosta löytyvät kaikki julkaistut kansalaisjournalistiset jutut sekä vanhemmat kansalaisjournalismiehdotukset.

Yksi vastaus aiheeseen “Kansalaisjournalismi, helmikuu 2014”

Facebook ja Lehti täyttävät 10 vuotta
(MORGUE) Yliopistonörttien perustamat Facebook ja Lehti täyttävät tänä vuonna 10 vuotta. Lehti perustettiin aikoinaan Facebookin kilpailijaksi, koska jyväskyläläiset yliopisto-opiskelijat huomasivat olevan kysyntää sivustoille, joilla älyvapaat nimimerkit voivat kuvailla suolensa toimintaa ja vaihtaa koiriensa kuulumisia.
Sekä Lehden että Facebookin keksijät ovat kymmenessä vuodessa ukkoutuneet, porvarillistuneet, perheellistyneet, saaneet vakituisen ammatin tai muuten vain tylsistyneet ja pysyttelevät nykyisin poissa keksintöjensä vaikutuspiiristä. Lehden perustamisvaiheessa toimittajat kirjoittivat julkaisuunsa juttuja aamu-, päivä-, ilta- ja yövuorossa tuottaen vähintään 150 kirjoitusta päivässä. Myös kommentoijat olivat tuolloin vielä korkeintaan muistisairautensa alkuvaiheessa.
Lehden, jota lukee nykyään säännöllisesti 12 lukijaa, odotetaan saavuttavan Facebookin kävijämäärän vuonna 3225.

Vastaa käyttäjälle Henning Mankeli Peruuta vastaus

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *