(VALHALLA) Vapahtajamme Jeesus Kristus on kritisoinut voimakkain sanoin suomalaisten kauppojen aukioloaikoja. Syntiemme takia ristillä kuolleen jumalolennon mielestä järjestelmää tulisi yksinkertaistaa reilulla kädellä.
”Saatan muistaa Raamattuni vähän kehnosti, mutta missä evankeliumissa taas mainitaankaan myynnin harjoittaminen alle 400 neliömetrin päivittäistavaramyymälöissä enintään 4 tunnin ajan klo 8-18 välisenä aikana viimeisenä peräkkäin sattuvista kirkollisista juhlapyhistä?” Jeesus kysyi.
Mannerheimintien Alepan ovea turhautuneena kiskonut nasaretilainen on vakaasti sitä mieltä, että kaupan työntekijöillä on oltava vapaapäiviä. Hän ei silti ymmärrä, miksi systeemin on oltava niin monimutkainen ja täynnä poikkeuksia.
”Meitsi on kuitenkin paastonnut 40 päivää autiomaassa, että sinänsä yhden päivän syömättömyys ei haittaa. Toisaalta sitä paastoa seurasi aivan perkeleelliset hallut”, Jeesus sanoi.
Kategoriat
24 vastausta aiheeseen “Jeesus kritisoi kauppojen aukioloaikoja”
[…] This post was mentioned on Twitter by Juuso . Juuso said: RT @lehtilehti: Jeesus kritisoi kauppojen aukioloaikoja http://dlvr.it/CmT21 […]
Selkein ratkaisu olisi että Jesse antaisi kuvansa ilmestyä kauppojen oveen (tai jopa levitoimaan ilmassa kaupan yläpuolella) silloin kun kauppaan ei ole soveliasta mennä. Tämä koskisi myös rättipäitä, onhan Jesse yksi Allahin profeetoista. Polyteistisiin uskontoihin ja ateisteille pelkästä ovenkahvan nykimisestä seuraisi ankara tärsky sekä automaattinen kymmenyksien periminen edellisvuoden bruttotulosta.
Niin kyllähän maailmanlopun aikataulun ratkaisee yksi sun toinen uskonveli tahi -sisko, mutta kauppojen aukioloaikojen selvittämiseen tarvitaan kyllä Todella Oppinut Valaistuksen Saanut Mies (huom! ei nainen, taikka Homo).
Voi, voi, että tällaistakin pohjasakkaa sitten on Suomessa. Kun ilmeisesti joidenkin mielestä tämä lehtilehti.fi – mikä lie sivusto tai yhdistys sitten onkin – on huumoria tai journalismia, niin ilmeisesti samojen ihmisten mielestä myös paska on hyvää. Mitä kirjoitukseen ”Jeesus kritisoi kauppojen aukioloaikoja” tulee, niin kritisoija oli PAM eikä Jeesus. Viisivuotiaan tasolle jäänyt voi tietysti nauraa sille, että nimen PAM tilalle laittaa Jeesus Kristus. Antiteisteille tietämättömyys ja tyhmyys ovat hienoja juttuja. Kasvakaa aikuisiksi ja lopettakaa paskanjauhaminen. Parempaakin tekemistä löytyy, kun ei tuijota vain omaan napaansa. Vaikkapa hyväntekeväisyystyö, jota ennen kaikkea kristityt tässä maailmassa tekevät. Vai eikö älykkyys tai ahkeruus riitä mihinkään muuhun?
Taas yksi maahanmuuttaja kritisoimassa koto-suomen ihanuutta. Eihän mekään mennä heidän kotomaahan kritisoimaan heidän kauppojen aukioloaikoja. Ensin kerjätään ja nyt jo arvostellaan, missä poliisi!
Kyllä mun mielestä meillä homoillakin pitäs olla samat oikeudet. Törkeetä tulla tuolla lailla kritisoimaan.
Mietinkin että mistä oli kyse, kun asematunnelin rahanvaihtajien pöydät ja city-käytävän kyyhkysenmyyjien jakkarat oli potkittu kumoon.
Poikani on vielä nuori, olen itse sinut nykyisen järjestelmän kanssa.
Jälleen paras osa jutusta ovat kommentit.
Arkon kommentin innostamana suunnistin välittömästi hänen blogiinsa, mutta eihän se ollut yhtään niin hauska kuin odotin! Vähän sama juttu kuin komediatrailereissa, joihin on aina laitettu kaikki elokuvan hyvät vitsit.
Mun mielestä ne ketkä loukkaantuivat kyseisestä tekstistä (esim. A. Salminen) ovat 4 vuotiaan tasolla älyltään.
A. Salminen on sinänsä totta, että tässä jutussa Jeesus selvästi edustaa PAM:in kantaa. Mutta asiassa on muutakin. Juttu nimittäin myös liittää kafkamaisen ulottuvuuden kaupan aukioloaikoihin. Se kun ei ole suoraan Raamatussa. ”Lepopäivän pyhittäminen” toki on Raamatussa. Samoin kaupanteko temppelissä.
Mutta toisaalta Jeesus kritisoi Uudessa Testamentissa aika vahvasti sitä kun fariseukset liitti ”lepopäivän pyhittämiseen” ties mitä yksityiskohtia ja sääntöjä joiden he väittivät olevan sama asia. ”Lepopäivän pyhittäminen” ja ”se mikä liitetään retorisin keinoin lepopäivän pyhittämiseen” menivät sekaisin, ja siitä Jeesus vinoili.
Muutenkin lausunnon leimaava päättelyketju ”vitsin luonne ja antiteistien älykkyyden” välille oli aika kaukaa haettu. Eikö juttuja pitäisi laittaa kontekstiin. Kontekstintajun puute taas riivaa pikkusieluisia nillittäjiä. Näyttääkin että uskovaiset provosoituvat melkoisen pienestä. Se taas vihjaa sitä, että ei olekaan antiteistien vainoa, vaan teistismielisten sensuuripyrintö.
Mitä uskonnottomien hyväntekeväisyyteen taas tulee, niin tekevät mokomat. Eivät vain tee siitä numeroa. Siksi kun uskonnoton tekee hyväntekeväisyyttä, mainitaan vain hyväntekeväisyys ja kenties sanapari ”humanitaarinen työ”. Kun uskovainen tekee hyvää, korostetaan että ”uskovainen teki” ja uskovainen korostaa vakaumustaan itsekin. Näin hyvän tekemisestä tulee ikään kuin uskonnon oikeutus vähän turhan vapaamielisellä induktiolla ja idealisaatiolla. (Mitä olen blogiisi tutustunut, niin eikö puheenparsi uutisissa vihjannut siitä että uskovaiset mainitaan pedofiilien yhteydessä osittain siksi kun se on harvinaista. Eli se että uutisoidaan uskovista pedofiileistä johtuu siitä että enemmistö olisi ateistisia?)
Ja toki tässä ”antiteistit ei tee hyväntekeväisyystyötä” -syytös on siitäkin mielenkiintoinen, että hyväntekeväisyyttä tehdään pakosti rahalla. Useassa toiminnassa olennaista tajuttavaa on se että sitä ei voi tehdä ilmaiseksi. Kirkolla, uskonnoilla jne. toiminnassa on myös rahankeruuta. Ei siis ihme, jos toimivat. Kyseessä on resurssiero.
Toinen asia on se, että ideologian vaikutusta ei katsota ”enemmistö toimijoista X” Pitää katsoa yli/aliedustusta. Eli kuinka monta % ideologian X edustajista tekee asiaa ja kuinka moni % ideologian Y edustajista tekee jotain. Uskovaisia on paljon enemmän. Tämä lisää tietysti jo edellä mainitsemaani resurssieroa. Mutta kristittyjä on todella paljon. Uskallan sanoa että _valtaosa_ heistä ei tee mainittavasti hyväntekeväisyyttä.
Ja lopuistakin valtaosa liittää hyväntekeväisyydeksi oman mielipiteensä julistamisen. Eli lapunjakaja-julistajat tekevät hyväntekeväisyyttä kun tekevät käännytystyötään innolla. Samaan aikaan ateistien bussimainoskampanjoita suunnittelevat ja ateistijulistajat nähdään jonain muuna. Näin ollen tarkastelukin vääristyy. Toisen vastaavaa toimintaa pidetään hyväntekeväisyytenä ja toista pahantekeväisyytenä.
Minusta molemmat julistajarintamat ovat ideologiaylemmyyttään purkavia egoilijoita, eräänlaisia ammattivittuilijoita, jotka pilaavat elämänlaatua pahemmin kuin puhelinmyyjät ja feissarit yhteensä.
Taidat, Ranta, olla vain 5-vuotiaan tasolle jäänyt, laiska ja tyhmä yksilö! Menisit tekemään hyväntekeväisyyttä siitä!
”Kun ilmeisesti joidenkin mielestä tämä lehtilehti.fi – mikä lie sivusto tai yhdistys sitten onkin – on huumoria tai journalismia, niin ilmeisesti samojen ihmisten mielestä myös paska on hyvää.” A.Salminen
Kai tämä Salmisen kommentti pääsee jonnekin Lehden mainokseen? Tai voisi vaika tehdä rintamerkkejä, joissa lukee ”Paska on hyvää.” 😀
Onko tuollaisia Arko Salmisia todella olemassa? Miksen minä tunne yhtään? Miksei niitä näe kuin netissä?
Kommentit aiheuttivat sellaista moraalista värinää siansielussani, että taidankin tästä youpornaten harrastaa hyväntekeväisyyttä itseni kanssa.
Facebook-kirjoittelu on vienyt työpaikan myös kulkuri ja hippi Jeesus Kristukselta, 33, hänen arvosteltuaan kovin sanoin Jumalaa. ”Jeesuksen tapaus ei ole mitenkään poikkeuksellinen. Tapauksia on kymmeniä vuosittain ja pelkään niiden yhä lisääntyvän”, sanoi Taivaan asianajaja Gabriel Angel. Facebook-potkut tuovat lisätyötä myös muille toimialoille. ”Tämmöstä kasvua ei saatana oo ollu kahteentuhanteen vuoteen”, iloitsi Rauno Pannahinen Ranen Ristiveistämö Oy:stä.
Eiväthän miljoonat uskovaiset voi olla väärässä; paskan täytyy olla hyvää.
Lohkare tulee katolta niskaan, eikä se katso kelloa, mutta mitä tekee Isäsi? On vapaalla tai Phuketissa. Vaihda levyä.
Tuomoh:
Muuten täydellistä, mutta unohdit signeerata Summer Glauna -> http://xkcd.com/406/
Jeesus ei tykkääkään kaikista. Jeesus blokkasi minut – heteron, täysin ilman epämuodostumia syntyneen miehen, jolla ei ole viallisia kiveksiä – facebook kaverilistastaan! Pari lainattua kappaletta Vanhasta Testamentista suoraa Jumalan puhetta Moosekselle, niin kenkää tuli ryhmästä. Onko Jeesus kateellinen Mooseksen ja isänsä suhteesta vai mistä tämä johtuu? Nyt pitää mennä itkemään itsensä yksin uneen, kun ei pääse enää Jeesuksen seinälle kirjoittamaan viisauksia Vanhasta Testamentista. :..(
Laitetaan nyt tänne yksi kappale esille, niin tulee kerralla selväksi Herran mielipide homoiltakeskusteluihin. Ei tarvitse kirkonkaan väen arvuutella Jumalan mielipidettä, vaan katsoo sieltä raamatusta VT ja 3. Mooseksen kirja.
Herra sanoi Moosekselle: ”Jos mies makaa miehen kanssa niin kuin naisen kanssa maataan, he ovat molemmat tehneet kauhistuttavan teon ja heidät on surmattava. He ovat itse ansainneet kuolemansa.” (3.Moos.20:13)
Lisäksi vielä vammaiset, ihottumasta kärsivät, kyttyräselkäiset, sokeat, rammat, amputoidut, rupitautiset, muuten vaan epämuodostuneet ja vialliset kivekset omaavat; pysykää nyt herran tähden loitolla alttarin ja alttarin väliverhon äärestä! (3.Moos.21:17-23)