(STUTTGART) Mercedes-Benziä valmistavalla Daimlerilla on pahoja ongelmia alihankkijoidensa kanssa. Jo vuosia kestäneet vaikeudet ovat johtaneet siihen, että Mercedes-Benzeihin on lähes mahdotonta saada asennettua suuntavilkkuja. Useimmat liikenteessä olevat Mercdes-Benzit ovat siis kykenemättömiä kertomaan muille tielläliikkujille, milloin ne ovat kääntymässä tai vaihtamassa kaistaa. Kuljettajat eivät mahda asialle mitään.
”Mersun vilkun rele se on sevverta harvinainen kalu, että sitä ei vaan löydy mistään”, vahvistaa asian maahantuojan edustaja Kalle Penis-Jallu.
Mercedekseen Uskovien Liikkujien Keskusseuran Uusi Tukiryhmä on tietoinen ongelmasta ja kertoo harkitsevansa useita ratkaisumalleja.
Ongelmia on ilmennyt myös muiden osien kanssa. Useimmissa Mercedes-Benzeissä jarrukengät ovat erittäin hauraita, joten vauhdin hidastaminen on lähes mahdotonta. Erityisen haastavaa se on taajama-alueella, sillä alle 50 kilometrin tuntinopeudella liikkuessa autoon viritetty pommi räjähtää.
Kategoriat
13 vastausta aiheeseen “Mercedes-Benzillä vakavia ongelmia alihankkijoiden kanssa”
Alan asiantuntijoiden mukaan Audilla on pitkään ollut vastaavia ongelmia.
Kankaanpääläinen tutkimusryhmä on tosin äskettäin julkistanut kilpailevan teorian, jonka mukaan ilmiö johtuu siitä, että kaikki audikuskit ovat mulkkuja.
Toisaalta, mitäs vittua se muille kuuluu mihin mersumies menee. Johtotähden takana mennään minne halutaan!
no olipahan väsynyt juttu, puukotan.
MULKUT-ryhmän konsulttina olen jo pitkään saanut valaa uskoa Mersumiehiin ja kertoa heille, että teiden pahimmat paskiaset löytyvät yleensä erään baijerilaisen moottoritehtaan autojen rattien takaa.
(TAAJAMA) Suomen Autoilijoiden Keskusliiton mukaan Mercedes Benz-merkkisten henkilöautojen pysäköinti erityisesti taajama-alueilla on edelleen varsin haasteellista. Syynä tähän pidetään yleisesti 1960-luvun lopulla Suomessa lanseeratun Johtotähtikonseptin ohessa kehitettyä nopeudensäätöjärjestelmää.
Ohjauspyörän sisään asennettu mielenhallintalaite aiheuttaa kuljettajissa voimakasta pahoinvointia ja aggressiivista käytöstä nopeuden laskiessa alle 150% voimassa olevasta aluerajoituksesta. Laitteen binäärisen toimintaperiaatteen mukaisesti nopeuden lisääminen tuottaa vahvan mielihyvän tunteen ja betoninkovan erektion etenkin mieskuljettajissa.
Mercedes-Benz Suomen toimitusjohtaja Jeff Hannemanin mukaan tuottetta on myyty jo vuosikymmenien ajan myös BMW:n maahantuojalle. Muita merkittäviä yhteistyökumppaneita ovat mm. Tampereella toimiva Saatanan Etanat ry. ja Harri Olli.
Älkää unohtako Volvoja. Ainoastaan bemarikuskeista ehkä voi löytyä kusipäisiä runkkareita yhtä tiheästä kuin velaksi ostetulla farmarivolvolla rikasta leikkivien epäonnistujien riveistä.
Oli se vaan aika kun ne Meset birkkenaussa koottiin, nykyään ei saa enää kunnon työvoimaa, vaativat kaikenmaalima oikeuksia, pitää pisnes kiinaan viedä…
Luetelkaas muita kalliita automerkkejä, niin minäkin voin sanoa jotain hauskaa.
Mercedes Benz ja Volvo ovat ekologisia vaihtoehtoja. Kliiniset kokeet osoittavat kiistatta, että suuntavilkkujen pois jättäminen vähentää ilmastonmuutosta ja lisää sarvikuonojen eloonjäämismahdollisuuksia. Ilman jarrukenkiä ajaminen Volvolla pelastaa puolestaan ryhävalaat. Jos kaikki köyhätkin ajaisivat mersulla tai Volvolla, maailma olisi paljon parempi paikka elää. Uusia parannuksia on vielä luvassa. Kaikki muoviosat tullaan korvaamaan Aasiasta saatavalla arvopuulla. Myös ratin poisjättämistä on tiedelähteiden mukaan harkittu. Volvo onkin saamassa innovaatiostaan Pyhä turbaani-ympäristömerkin
Eipä taida Daimlerien suku enää mursuja kyhätä, tekevät nykyään rysleriä…
Porvoolainen tutkimusrullalautakunta on alkanut kulissien takana toimivan lakioperaation edustuskunnan eläkemissit ry:n kanssa koskien ilmastoinnin muutoksia. Lakioperaatiolla pyritään muuttamaan peruutuslakiin nojaavaa kaasujalan tallaamista. Asiasta kuultuna Porvoon pääministeri tokaisi olevansa vastuussa toimenpiteestä ja kommentoi seuraavasti:
”tää sit tekee 500 000,23% huomisen lehtinumeron myynnistä…noni, aloitetaanpas. krhm. Olemme Lahden moottoritien ajan mietittyämme tulleet siihen tulokseen että kaasukengän korkoa on ehdottomasti nostettava etenkin köyhäkenkäisien ja vanhoilla autoilla ajavien kohdalla, sillä ne saastuttavat aivan liikaa moottorin tehoon ja ikään nähden. Kaasun sijaan olemme ruvenneet suosimaan parempia polttoaineita kuten valaanöljyä ja höyryä, jota saadaan kun kodittomilta ja vähäosaisilta varastettua ruokaa lisätään kiljun sekaan josta kerätään sitten käymiskaasut ja saadaan aika hemmetin hyvät kaasut viikonloppua varten kaupan päälle.”
Vastaavaa suuntamerkkien puutetta on havaittu myös useissa BMW merkkisissä henkilöautoissa. Sisäpiiristä saamani tiedon mukaan BMW:n kohdalla kyse ei kuitenkaan olisi tarvittavien osien toimitusvaikeuksista, vaan pikemminkin auton korkean lähtöhinnan aiheuttamasta harkinnasta lisävarusteiden suhteen.
BMW:n myynnistä Metroauto-konsernissa vastaava Bjarne M. Wallin myöntää asiakaiden valitsevan nykyisin erilaisia lisävarusteita kuin ennen: ”Kyllä se täytyy myöntää, että ihmiset valitsevat nykyisen enemmän matkustusmukavuuteen liittyviä lisävarusteita kuten ilmastointi ja nahkapenkit. Aiemmin muodissa olleet karvanopat, Wunderbaum ja Turbo-tarra takanurkassa ovat viime aikoina yleensä jääneet listalta ruksittamatta.” Suuntavilkkujen kohdalla Bjarne ei suoralta kädeltä osannut sanoa, onko merkittävää muustosta aiempaan tapahtunut.
Tiedustellessani syytä suuntavilkkujen puuttumiseen vakiovarusteista Bjarne muistutti, että ihmisten haluavan tänä päivänä yksilöllisiä tuotteita, jolloin autojen varusteetkin tulee voida valita itse omien yksilöllisten mieltymysten mukaan. ”Viimekädessä ihmiset joutuvat usein tekemään valintoja siitä, mihin he rahansa laittavat. Tällöin esimerkiksi suuntavilkut on helppo jättää ruksittamatta, koska kyllä sitä kuljettaja itse tietää ilmankin vilkkujakin, minne on kääntymässä.”: itsekin BMW:llä suhaileva Bjarne totesi haastattelun lopuksi.
Pienimunaiset impotentit mollaavat mersukuskeja.