Kategoriat
Talous

Elisan tulos kasvussa

(PUHELUJONO) Teleoperaattori Elisan tulos ennen veroja lähes kaksinkertaistui huhti-kesäkuussa edellisvuodesta. Erityisesti kasvua haettiin laskuttamalla ihmisiltä mielivaltaisia summia ja olemalla vastaamatta asiakaspalveluun tulleisiin kysymyksiin.
”Olemme saaneet tiukasti kilpailuilla yksityispuheluiden alueella selvää kilpailuetua siitä, että laskuillamme ei ole mitään tekemistä todelisuuden kanssa”, selitti toimitusjohtaja Veli-Matti Mattila.
Seuraavalla vuosineljänneksellä Elisa pyrkii laajentamaan perusteetonta laskutustaan myös kilpailijoiden asiakkaisiin. Mattilan mukaan yhtiö aloittaa kokeilemalla muutamien kymmenien suuruisten eurojen laskujen lähettämistä Soneran ja DNA:n asiakkaille.
”Mikäli kokeilun tulokset ovat myönteisiä, aiomme laajentaa laskutuspalvelumme koskemaan myös niitä suomalaisia, joilla ei ole puhelimia”, toimitusjohtaja linjasi.

14 vastausta aiheeseen “Elisan tulos kasvussa”

Joko ne on aloittaneet wanhojen, jo maksettujen laskujen uudelleenperinnän? Samaan konserniin vois perustaa perintätoimiston niin että perintäkulutkin saadaan oikeaan kassaan. Myös kuolleilta kannattaisi periä laskuja toiseen kertaan, suurin osa perikunnista varmaan maksaisi tuollaiset ihan lonkalta.

Kokemukseni mukaan firma joka töttöilee ihan kaikessa muussa, osaa silti kyllä laskuttaa ihan mallikkaasti (HTV/Welho). Elisalta puuttuu nyt hienosäätöä!

Naulan kantaan. Tuohon voisi myös vaihtaa Elisan paikalle ”kusetetaan kusetuksen kusetuksen kusetuksen päälle” Fortumin ja julistaa ko. yhtiön johtokunnan samalla Vatikaanin pannaan paavin toimialalle puuttumisen tähden.

Mutta kuka ehtii ensimmäisenä uutisoida Elisan laajamittaisten YT-neuvottelujen käynnistymisen, joiden tavoitteena on vähentää henkilöstön palkkakustannuksia 75 % ja samalla tervehdyttää operatiivisen johdon bonuskäytäntöjä korottamalla ylimääräisellä 75% tulospalkkiolla? Missä oikeus, missä vääryys? Jumalauta!

Muttei sentään olla siirrytty Soneran linjoille, eli myydään palvelu kalliilla, rakennetaan tolpat ja piuhat kalliilla, palkataan 20 000 kiinalaista lapsityöntekijää roikkumaan langoilla, ettei varmasti mitään kuulu, vedotaan sopimuksen 10v. määräaikaisuuteen ja asiakkaan sitoumukseen maksaa homma, ja laskutetaan palvelusta jota kukaan ei käytä täysin käytöstä riippumattomia summia. Elisalta saa yleensä toimivat puhelut kaupanpäälisinä.

Kiitokset ystävät vinkeistä. Olen tulenpalavasti rakastunut naapurin Elisaan, olemme tapailleetkin pari kertaa rappukäytävässä. En ole saanut Elisalta laskua, enkä mitään muutakaan…
Onnistuisikohan siirtyminen romanttisempiin tunnelmiin, jos pyytäisin häntä kirjoittamaan minulle sellaisen laskun kuin hän haluaa?

Minä hankin juuri äskettäin uuden kaukokirjoittimen ja se on toiminut varsin hyvin. Sen sijaan hieno Mobira Cityman -matkapuhelin on ollut kummallisen hiljaa viimeiset kymmenen vuotta. Ilmeisesti johto on jossain irti. Pitäisiköhän soittaa tuonne Helsingin Puhelinosuuskuntaan, vai mikä naisennimi se nykyään onkaan.

Jiri, vie Mobiira valtuutettuun merkkihuoltoon, todennäköisesti putken hilajännite ei ole valtuutetulla toimintajännitealueella. Tätä ennen kannattaa varmistaa vielä valtuutetun pakastimen toiminta: lämpötila tulisi olla alle 260 kelviniä.

Elisa on keksinyt uuden tavan kohentaa tulostaan. Elisan eri brändit laskuttavat nyt saman asiakkaan samaa liittymänumeroa. Kolumbus lähettelee laskuja liittymästä, joka on siirretty Saunalahdelle jo ajat sitten!

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *