Kategoriat
Kansalaisjournalismi Talous

Nokia yllätti julkaisemalla puhelimen, joka ei kiinnosta

(LONTOO) Kumisaapasvalmistaja [search]Nokia[/search] yllätti Lontoon Nokia World -tapahtumassa julkaisemalla jälleen puhelinmallin, joka ei kiinnosta ketään.
Eilen Nokia kertoi kolmesta uutuusmallistaan, joista kukaan ei muista mitään. Näiden lisäksi Nokia esitteli keskiviikkona vielä yhden uutuuspuhelimen, joka jatkaa yhtiön monivuotista yhdentekevyyden linjaa. Uudet mallit saattavat olla Å-, Z ja B -sarjan puhelimia ja ne saattavat toimia jollakin Symbian -käyttöjärjestelmän versiolla.
”On tärkeää, että julkaisemme mahdollisimman paljon samankaltaisia malleja, jotta kuluttajan olisi mahdollisimman hankala pysyä perillä siitä, mitä eroa malleilla on. Lisäksi uusista mallimerkinnöistä on pyritty tekemään mahdollisimman sekavia, jotta niillä ei olisi mitään yhteistä vanhojen mallien kanssa”, linjasi Nokian tuleva toimitusjohtaja johtaja [search]Stephen Elop[/search].
Kotimaisessa mediassa julkaisuihin on suhtauduttu normaaliin, kansallishenkiseen tapaan. Esimerkiksi Kauppalehti on huomioinut, että ”no ainakin yhdessä verkkokaupassa iPhone 4 on aivan helvetin kallis” ja että ”Nokia on kuiteski Suomesta”.
(Jutun kansalaistoimitti [search term=”kansalaistoimitti Bruce Willis”]Bruce Willis[/search].)

4 vastausta aiheeseen “Nokia yllätti julkaisemalla puhelimen, joka ei kiinnosta”

Pakkaa sekoittamassa oli myös Taivanilainen matkapuhelinvalmistaja HTC, joka päätti järjestää omat messunsa Nokia Worldin porttien ulkopuolella. HTC:n väki kaappasi Nokian messuvieraita ja kyyditti heidät omaan näyttelyynsä, joka koostui kissanraadoista ja pleksilasista.
HTC:n uutuuspuhelimia tarjoiltiin ilman ja kera sisäelinten kaikille niistä kiinnostuneille. Erityistä huomiota herätti HTC:n osasto, jossa vertailtiin Super LCD ja Super AMOLED näyttötekniikoita, joita kävijät tiirailivat elokuvateatteripenkkiin sidottuina silmäluomet mekaanisesti pakotettuna auki.
HTC:n pääjohtaja Ming Paong Wei kommentoi HTC:n messuja ”radikaaleiksi” ja ”paremmiksi kuin Nokian sievistely”.
Messuilla bongattiin myös mustaan poolopaitaan pukeutunut farkkujannu, joka ei liity mitenkään uutiseen.

”Erityistä huomiota herätti HTC:n osasto, jossa vertailtiin Super LCD ja Super AMOLED näyttötekniikoita, joita kävijät tiirailivat elokuvateatteripenkkiin sidottuina silmäluomet mekaanisesti pakotettuna auki.”
Tulin heti. Muistui mieleen Kellopeliappelsiini, jossa vastaava kohtaus oli taiten tety.

Ei tämä nyt ihan huono juttu ollut, mutta tässä oli mielestäni kaksi tyylivirhettä. Ensimmäinen mikä pisti silmään oli otsikko. Eihän se yllätä ketään, että nokia julkaisee älypuhelimen joka ei kiinnosta ketään. Oli otsikko sitten sarkastisesti kirjoitettu tahi ei, se ei toiminut. Viimeinen kappale oli vain huono. Suomessahan osoittaa tällä hetkellä nimen omaan hyvää makua ja valveutuneisuutta haukkumalla Nokian uusia malleja, olivat ne mitä tahansa.

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

Read previous post:
Suomalainen kauppaketju vastasi Ikean kissavideoon

(KEHÄ III) S-ryhmä on julkaissut oman versionsa inter_netin keskustelu_palstoilla suosituksi kohonneesta Ikean mainosvideosta, jossa sata kissaa vaeltaa kaupassa sulkemisajan jälkeen....

Close