(KEHÄ III) S-ryhmä on julkaissut oman versionsa inter_netin keskustelu_palstoilla suosituksi kohonneesta Ikean mainosvideosta, jossa sata kissaa vaeltaa kaupassa sulkemisajan jälkeen. Uudessa videossa pieneen suomalaiseen maalaiskuntaan kaavoitetaan tilaa sadalle ABC-asemalle kunnanneuvoston kokouksen päättymisen jälkeen.
”ABC-asemat lainattiin paikallisilta osuuskaupan jäseniltä. Vähän meitä jännitti, että osaavatko ne käyttäytyä, vai alkaako siellä heti hintakilpa lenkkimakkaratarjouksilla”, kertoo idean isä, mainostoimisto Bob Helsingin copy_writer Eiolesuomalaista Titteliä.
Internetissä video on saavuttanut lyhyessä ajassa useita katsojia ainakin Kehittyvien maakuntien Suomi ry:ssä. ”Voi miten söpöjä ne on! Kattokaa nyt, miten toikin paskoo nurkkiin ja pieksää kivijalkakaupat hengiltä!” katsojat kommentoivat.
Kategoriat
2 vastausta aiheeseen “Suomalainen kauppaketju vastasi Ikean kissavideoon”
Kun ABC:t on saatu kaavaan, on tullut kuoleman aika – heikoimmat kilpailijat tapetaan. Myös tässä näkyy Euroopan unionin vaikutus, sillä aikaisemmin kilpailijan sai lopettaa hankeen, mutta EU:n myötä tiukentuneet määräykset pakottavat tekemään lopetuksen kaavalla.
Tärkeintä ei ole asiakkaat vaan SOKOSOKOS-edustajistot.