(HEREICOME) Juankoskella toimiva kartonkiyhtiö Stromsdal ajautui konkurssiin, koska yhtiön visio ei ollut tarpeeksi vahva. Viime vuosien aikana yhtiössä ehdittiin kokeilla konsulttien ohjaamana useita variaatioita. ”Pahvia, hyvää pahvia”, ”Hyvää pahvia halvalla”, ”Laatupahvia kaikille” ja ”Pahvia teemme me” osoittautuivat kuitenkin kaikki riittämättömiksi taistelussa maailman taloustilannetta vastaan.
Yhtiön johdossa tilanteesta oltiin ymmällään. ”Me on tehty kartonkia, tehty se hyvin ja hinta on ollut kilpailukykyinen. Pakko se on uskoa, että ainoa puuttuva tekijä oli oikea visio”, toimitusjohtaja sanoi. Kaikki Suomen bisneskonsultit olivat samaa mieltä ja totesivat samaan hengenvetoon, että kustannustason noustessa palkkiotasoa on ollut pakko tarkistaa ja että taantumasta selviytyvät vain ne yhtiöt, joiden visiot on viilattu huippukuntoon.
Kategoriat
8 vastausta aiheeseen “Kartonkiyhtiö kaatui vision puutteeseen”
Kyllä tuo puutteellinen visio on hirveä juttu. Kauhia, kauhia juttu. Että Juvankoskellakin nyt tämmöstä. Tiedä mitä ne kommarit vielä. Puuttuu visio. Ei kyllä se on kauhia paikka!
Koska puuttui se tärkein: Herää pahvi!
Puuttuu vielä yks sloukani: ”äitien tekemää pahvia”
Jouduin tarkistamaan sanakirjasta, mitä visio tarkoittaa. Visio näkemys, hahmotelma, kuvitelma; harhanäky.
Parhaana näistä pidän harhanäkyä.
Hyvä pahvi, parempi mieli.
Jo muinaiset vampulaiset tiesivät sanoa: ”Ottaisin kupin kahvia, eikä sitten mitään pahvia.” Näin leviää sivistys vihdoin Savon takamaillekin.
”Vitun pahvi.”
Sopisivatko pahvitehtaalle nämä automaailman sloganit?:
”Sen tärkein ominaisuus on jälleenmyyntiarvo.”
”Jonkun on näytettävä tietä”.
Ja vielä puujalkana Jenni Vartiaisen tulkitsemana monen tehdastyöläisen tunnot:
”Mustaa pahvia, ja mustattuja haaveita”.